Onsdag
d. 13.05.09 var denne dejlige dame på besøg - det var
hvad vi kalder en: OPMAS
flyvning - flyet kom fra england og ville - selvom de
var blevet advaret om ikke at kunne - tanke. Men en
erfaren Ramp Supervisor med mustage og 4x4 fik
gelejdet flyet ned til pumpen med 100-LL og venlig
selvbetjening - SHELL tankvognene på pladsen bringer
kun JET-A - år tilbage havde man en forlængerslange
man ku' montere, men det må man ikke længere pga.
miljø og sikkerhedsmæsige krav. |
|
|
Flyet
har for stor vingefang til selv at kunne køre omkring
pumpen så det skal nærmest kantes ned. -
Lufthavnen havde før operationen skriftligt fralagt sig
alt ansvar. Men alt gik godt - andet ville også ha' været synd for
det flotte fly. Så da solen stod lavt hen over
GA-pakering fik jeg i en pause i trafikken taget disse
billeder af hende. |
Data
for HB-IRJ :
Fremstillet
af : DOUGLAS AIRCRAFT COMPANY, INC.
Model :
DC-3A-S4C4G
Årgang :
1940
Fremstillings
nr. : 2204
MTOW /
Sæder : 11882 / 30
|
|
Ejer
: Agullo, Francisco
CH-1207 Genève, Montchoisy 15
Operatør
/ Bruger : Super
Constellation Flyers Association
CH-4009 Basel, Postfach |
|
Min
første flyvetur var i en maskine som denne - tilbage i
1974 - i den militære udgave - C-47 Dakota - fra FSN
KAR til FSN VÆR - Jeg var inviteret hjem på besøg hos
min bedste ven - Steffen - turen var gratis, man sku'
bare melde sig til og så håbe på plads - jeg kom med
- Allerede under TAXI fik jeg nogle betænkeligheder -
opstart var et orgie' i motorlarm - og affjerdring var
en by i Rusland - klar til star med 90% trust føltes
det som mine trommehinder mødtes inde i hovedet og da
maskinen begyndte at rulle, med noget som mindede om
blafrende vinger - de gir' sig faktisk en del - alt
rystede og gav sig - og jeg sad i nettet med hvide knoer
- men oppe i luften faldt alt til ro - sådan da - men
her var hun hjemme - No doubt' - Landingen forløb glat
som fløjl og jeg fik ikke brug for de extra '' yndebaus
'' - har man først fløjet DC3 og syns' om det - er alt
andet som at køre i bus - no sweat' - min indstilling
til flyvning som passager: - ham' der styrer er nok lige
så intereseret i at komme hel ned som jeg er, så mon
ikke det går. - '' De øver sig faktisk en del . . . .
. . |